Tanie auto części samochodowe markowych producentów - Auto Części do twojego auta!

Czujnik spalania detonacyjnego

Czujnik spalania detonacyjnego

Zadania i działanie czujnika spalania detonacyjnego

Niektóre układy zapłonowe samochodów zaopatrzone są w czujnik spalania detonacyjnego. Jego zadanie polega na przekazaniu informacji do sterownika zawierających dane na temat spalania detonacyjnego w jednostce napędowej. Silniki czterocylindrowe wyposażone są w jeden lub dwa czujniki tego typu. Dwa sa stosowane również w jednostkach posiadających sześć cylindrów. Silniki ośmio- i dwunastocylindrowe mogą mieć cztery czujniki. W przypadku gdy zostanie potwierdzone występowanie spalania detonacyjnego, zostaje zmniejszony kąt zapłonu. Jest on następnie zwiększany do momentu ponownego pojawienia się spalania detonacyjnego. Skutkuje to kolejnym zmniejszeniem kąta wyprzedzenia zapłonu. W najnowocześniejszych rozwiązaniach regulacja kąta zapłonu przeprowadzana jest odrębnie w poszczególnych cylindrach. Czujniki detonacyjne są ekranowane. Ekrany zabezpieczają przekazywany sygnał przed zakłóceniami spowodowanymi funkcjonowaniem innych urządzeń elektronicznych samochodu.

Kontrola stanu czujnika spalania detonacyjnego

Jedna z metod sprawdzania czujnika spalania detonacyjnego polega na odłączeniu czujnika od sterownika i podłączeniu do jego styków końcówek pomiarowych oscyloskopu. Aby pobudzić czujnik do działania należy lekko uderzyć w blok silnika. W przypadku prawidłowego działania czujnika na oscyloskopie pojawią się w tym momencie gasnące oscylacje. Innym sposobem przeprowadzenia kontroli czujnika spalania detonacyjnego jest podłączenie sond igłowych oscyloskopu do jego styków podczas pracy silnika. Sygnał w tej sytuacji zachowuje się tak samo jak we wcześniej opisanej metodzie.

W starszych modelach samochodów, kontrolę czujnika spalania detonacyjnego można przeprowadzać sprawdzając jego wpływ na kąt zapłonu. W sposobie tym obserwuje się, czy po stuknięciu w blok jednostki napędowej niedaleko umiejscowienia czujnika, następuje zmniejszenie kata zapłonu. Badanie to przeprowadza się przy włączonej lampie stroboskopowej. Opóźnienie zapłonu świadczy o tym, że czujnik jest sprawny.

Wyszczególnione metody nie pozwalają na określenie ze stuprocentową pewnością stanu czujnika. Chcąc uzyskać dokładne informacje w związku z tym problemem, diagnozę sygnału pochodzącego z czujnika należy przeprowadzić przy użyciu systemu diagnostyki pokładowej. Kody wykrytych nieprawidłowości odczytuje się korzystając z diagnoskopu.

Po zakończonej diagnostyce czujnika, jego przewody powinny być ułożone zgodnie ze wskazówkami producenta.

91 482 76 98
Odbiór osobisty
ul. Welecka 15 ; 72-006 Mierzyn / Szczecin
Godziny otwarcia
poniedziałek-piątek, godz. 9-17
sobota, godz. 9-13
arwit_pl
Copyright © 2005 - 2019 Wszelkie prawa zastrzeżone.
ASCO Systemy Informatyczne sp. z o.o. sp.k. - oprogramowanie dla firm
Design: MinisterstwoReklamy.pl
Wszystkie nazwy handlowe, nazwy produktów, nazwy firm i ich loga użyte na naszych stronach należą do ich właścicieli i są używane wyłącznie w celach identyfikacyjnych. Mogą być one zastrzeżonymi znakami towarowymi. Wszystkie materiały, opisy i zdjęcia prezentowane na naszych stronach użyte są w celach informacyjnych.